Uztura bagātinātāji tievēšanai – Ko tie dod?

uztura bagatinatajiUztura bagātinātāju klāsts ir liels un plašs. Katrs no tiem satur dažādas vielas un ekstraktus, kas pozitīvi iedarbojas uz mūsu organismu un veicina dažādu procesu norisi kā, piemēram, vielmaiņu. Lai varētu labāk saprast, kurš no visiem uztura bagātinātājiem ir piemērotākais, nepieciešams iepazīties tuvāk ar to sastāvu.       

            Vieni no uztura bagātinātājiem, kuri ir vieni no populārākajiem tievētāju vidū ir uztura bagātinātāji, kas satur konjugēto linolskābi. Konjugētā linolskābe ir viens no polinepiesātinātās omega-6 grupas taukskābes linolskābes izomēriem. Šie uztura bagātinātāji palīdzēs samazināt svaru ar fizisku aktivitāšu palīdzību. Konjugētā linolskābe veicina tauku veiksmīgāku sadegšanu fiziskas slodzes apstākļos. Kā arī samazinās tauku uzkrāšanās. Ja nodarbojies aktīvi ar sportu vismaz 3 reizes nedēļā, tad noteikti var izmēģināt šo uztura bagātinātāju. Cilvēkiem, kuriem ir mazkustīgs dzīvesveids nevajadzētu šos produktus lietot, jo var provocēt cukura diabētu.

            Tāpat kā uztura bagātinātāji ar konjugēto linolskābi arī uztura bagātinātāji ar karnitīnu darbojas pamatā ar fizisko aktivitāšu palīdzību. Karnitīns ir dabiska viela, kas atrodas mūsu organismā. Šī viela nogādā taukus uz šūnām, kuras nodarbojas ar enerģijas veidošanu. Karnitīns palīdz nodrošināt mūsu organismu ar nepieciešamo enerģiju dažādu darbību veikšanai un šis process notiek fiziskas aktivitātes procesā. Karnitīna lietošana jūtīgiem cilvēkiem var izraisīt kuņģa un zarnu rakta kairinājumu, kas var izpausties kā slikta dūša, vemšana, caureja, vēdersāpes un pazūd līdz karnitīnu pārtrauc lietot.

            Uztura bagātinātāji ar kofeīnu un zaļās tējas ekstraktu satur kofeīnu, kas iedarbojas uz centrālās nervu sistēmas. Kofeīnu saturošie uztura bagātinātāji rada lielāku enerģijas pieplūdumu tādējādi cilvēks kļūst fiziski aktīvāks un dedzina kalorijas, tomēr šim uztura bagātinātāju veidam ir negatīvas blakusparādības kā nemiers, galvassāpes, miega traucējumi, rada ūdens zudumu organismā. Šo uztura bagātinātāju var lietot nedaudz, ja nepieciešams īsā laika periodā enerģija. Zaļās tējas ekstrakts nesatur tik daudz kofeīnuun arī rada enerģijas pieplūdumu un taukus dedzinošas īpašības. Tā neietekmē centrālo nervu sistēmu un ļauj uzņemtos ogļhidrātus pārveidot uzreiz enerģijā nevis taukos. Šis uztura bagātinātājs būs piemērots cilvēkiem ar lielāku lieko svaru.

            Uztura bagātinātāji ar greipfrūta un ananāsu ekstraktu iegūst arvien lielāku popularitāti. Zinātnieki pierādījuši, ka abi ekstrakti satur skābes, kuras veicina vielmaiņas paātrināšanos un ļauj notievēt. Svara zaudēšanas atslēga ir diētas ievērošana un fiziskas aktivitātes. Notievēt ar šo uztura bagātinātāja palīdzību var ātri, bet efekts nebūs graujošs vai pārsteidzošs. Šis līdzeklis būs piemērots slaidiem cilvēkiem, kuriem uzkrājusies neliela riepa un ir vēlme tikt no tās vaļā.

            Ar vien lielāku popularitāti tievētāju vidū ir ieguvis uztura bagātinātājs ar kaijenas piparu ekstraktu. Šos piparus izmanto gan kā garšvielas, gan medicīnā jau daudzus gadsimtus. Kaijenas pipari uzlabo gremošanu un palīdz risināt gremošanas problēmas kā arī novērš vēdera sāpes un uzlabo asinsriti. Šim ekstraktam tiek piedēvētas īpašības, kas ļauj paātrināt vielmaiņu un paaugstināt ķermeņa temperatūru, tādējādi samazinot svaru. Citiem šis produkts var palīdzēt notievēt, bet citi nevarēs just nekādu rezultātu. Šis ir dabisks produkts un nevar prognozēt kāda būs tā ietekme uz noteikto organismu. Būtu jāizvērtē kaijenas pipara ekstrakta lietošanu cilvēkiem ar vēdera problēmām, piemēram čūlu, vai asins saslimšanu.

            Noteikti pirms uztura bagātinātāju lietošanas vēlams iepazīties ar to lietošanu un ietekmi, lai varētu izvēlēties piemērotāko un sasniegt vēlamo rezultātu.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *